سوالات متداول مهاجرتی

مهاجرت از طریق تحصیل, کار, سرمایه گذاری, ازدواج, مهاجرت افراد موفق و هنرمندان, مهاجرت از طریق همراه, که البته بهترین روش برای مهاجرت به عمان از طریق کار و سپس سرمایه گذاری می باشد, زیرا کشورعمان به دلیل برخی عوامل, فضای مناسبی برای کار و سرمایه گذاری دارد. مردم عمان رفتار بسیار خونگرم و مهربانی با ایرانی ها دارند همچنین هزینه زندگی در عمان نسبت به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس کمتر است.

بله, از آنجایی که پزشکی از مشاغل مورد نیاز دانمارک بوده و دولت این کشور اعلام نیاز کرده است. متقاضیان در صورتی که واجد شرایط باشند میتوانند پروسه مهاجرت به دانمارک را آغاز کرده و با یادگیری زبان دانمارکی مشغول به کار شوند. ویزای کار دانمارک, تحصیل در دانشگاه و سرمایه گذاری دراین کشور از راه های خوب و مطمئنی برای مهاجرت به دانمارک می باشد.

بله ولی بیشتر دانشگاه ها به زبان سوئدی هستند, برای اخذ پذیرش دوره های زبان می توانید ایلتس 5/5 ارائه داده و قبل از تحصیل در سوئد در دوره های زبان شرکت کنید. در کل داشتن مدرک زبان در سطح آیلتس 5/5 در مرحله ویزا ضروری است. تحصیل رایگان نیز در سوئد برای متقاضیان فراهم بوده و افراد میتوانند در صورت تحصیل به زبان سوئدی در آن کشور بصورت رایگان در سوئد تحصیل کنند.

بدلیل دانشگاهی بودن دوره های زبان انگلیسی در سوئد شرکت کنندگان, دانشجو به حساب می آیند و سپس می توانند در همان کشور ادامه تحصیل بدهند و مشغول بکار شوند و با این کار ویزای خود را به مدت 4 سال تمدید کنند. امکان دریافت ویزای همزمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال نیز وجود دارد. با داشتن ویزای دوره زبان, فرزندان 4 تا 17 سال می توانند به طور رایگان در سوئد تحصیل کنند.

در صورت داشتن تخصص کافی میتوانید بدون وکیل اقدام کنید اما اگردرزمینه مهاجرت به اروپا اطلاعات درست و دقیقی ندارید به سختی می توانید مسیر درست را پیدا کنید. آشنایی کامل با قوانین مهاجرتی کشورها و دانش کافی برای پروسه اخذ ویزا لازمه یک مهاجرت موفق می باشد و به تنهایی اقدام کردن چه بسا می تواند عواقب جبران ناپذیری همچون اتلاف وقت, هدر رفتن پول و ریجکتی بهمراه داشته باشد.

سن داوطلب, معدل ( وابسته به مقاطع تحصیلی قبلی ), انگیزه نامه, مدرک زبان, کشور مقصد و دانشگاه موردنظر از عوامل مهم و موثر جهت تحصیل در اروپا می باشند. بسیاری از دانشجویان غیربومی اجازه کار حین تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند و تفاوتی ندارد که دانشجو بصورت رایگان در دانشگاه تحصیل می کند یا شهریه می پردازد. در هر صورت دانشجویان مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بصورت نیمه وقت و مقاطع دکترا بصورت تمام وقت اجازه کارکردن دارند.

 

هزینه شرکت در آزمون زبان، هزینه ترجمه مدارک، هزینه اپلیکیشن فی، شهریه دانشگاه، هزینه درخواست ویزا و هزینه تمکن مالی مهم‌ترین هزینه‌هایی هستند که متقاضیان مهاجرت به خارج ازکشور باید بپردازند. مبلغ آن‌ها نسبت به مواردی چون کشور انتخابی، مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و نوع ویزای دریافتی متغیر بوده و با توجه به شرایط پرونده هر فرد سنجیده می‌شود.

شهریه مقرون به صرفه دانشگاه های کانادا, کیفیت آموزش, ویزای کار همسر(همسرتان اجازه کار تمام وقت دارد و شما با خیال راحت می توانید درس بخوانید), تحصیل رایگان فرزندان, معافیت مالیاتی ( درهنگام پرداخت شهریه حین تحصیل از پرداخت مالیات معاف می باشید.) امنیت اجتماعی, تقویت زبان, اقامت دائم پس از تحصیل ( تحصیل کانادایی سکویی امن برای اخذ اقامت کانادا است ) از دلایلیست که سالانه افراد بسیاری تصمیم به مهاجرت به کانادا دارند.

 

بعضی از مشاغل فنی و تجربی مانند آشپز, جوشکار, کابینت ساز نیازی به مدارک دانشگاهی مرتبط ندارند و صرفا داشتن تجربه کاری و حرفه و تخصص در کار مربوطه و قبولی در آزمونی که توسط یک سازمان ارزیابی کننده برگزار میشه برای ارائه به سفارت کفایت می کند. رشته های مهندسی کامپیوتر, مربی ورزش نیز نیازی به مدرک تحصیلی ندارند و فقط سابقه کار مرتبط مهم است.بعضی مشاغل دیگر مانند مهندسی عمران برای مهاجرت به استرالیا نیاز به مدارک تحصیلی مرتبط دارند.

اگر دانشجوی تمام وقت باشید دانشگاه ها در وبسایت خود می نویسند که هنگام تحصیل در کانادا به شما اجازه کار داده می شود. امکان کار برای دانشجویان بین المللی 20 ساعت در هفته در زمان دانشگاه, و اجازه کار تمام وقت 40 ساعت در هفته در زمان تعطیلات مثل تعطیلات تابستانی است. برای برقراری ارتباط و کار بهتر است سطح زبان انگلیسی و فرانسوی خود را تقویت کنید.

فرد می تواند در دوره متوسطه استرالیا ثبت نام کند. با نداشتن شرایط لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی می توان در موسسات آموزشی که برای تحصیل در مقاطع بالاتر در استرالیا ارائه می شوند,ثبت نام کند و جایگاه موقتی را در دوره و رشته مورد نظر خود جهت تحصیل در استرالیا رزرو کند. دوره های زبان انگلیسی که هر زمان از سال آغاز میشود تا فرد را برای تحصیل در مقاطع بالاتر آماده کند نیز توصیه می شود.

 

از آنجائیکه کشور سوئد اهمیت زیادی برای بهداشت و درمان مردم قائل می شود و جمعیت این کشور بویژه در سالمندان رو به افزایش است, این کشور با کمبود کادر درمان در بلندمدت روبرو خواهد شد و از اینرو سالانه مهاجران زیادی را در رشته کادر درمان اعلام نیاز می کند و در صدد جذب نیروی متخصص در این حوزه می باشد. اخیرا بدلیل شرایط کرونا اعزام کادر درمان به سوئد با استقبال زیادی روبرو شده است.

موقعیت برتر دانشگاه های سوئد در سطح جهانی, درجه یک بودن سیستم آموزشی و سطح کیفی برتر از دلایل علاقه مند بودن افراد برای تحصیل در سوئد می باشد. سوئد ابتدا امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده بود اما از سال 2012 قوانین را تغییر داد و تنها دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا مجوز تحصیل رایگان در سوئد را گرفتند و دانشجویان ایرانی دیگر نتوانستند مانند گذشته براحتی برای تحصیل رایگان در سوئد ویزا بگیرند مگر در شرایط خاص.

با توجه به اینکه پروسه مهاجرت روندی پیچیده است و نیاز به آگاهی های لازم و تخصص در این زمینه دارد از طریق موسسه مهاجرتی و مشاوره هایی که دریافت می کنید کمک می کند که اقدام اشتباه و بدون پیش بینی انجام ندهید و بدون نیاز به رفت و آمد و حضور خود با پرداخت هزینه هایی مشخص طبق تعرفه به موسسه کار مهاجرت خود را بسیار ساده به سرانجام برسانید.

 

سوالات متداول زیادی درباره مهاجرت از طریق تحصیل, کاری, ازدواج, سرمایه گزاری, پناهندگی و ... وجود دارد. متخصصین ما در زمینه اعزام متقاضیان با توجه به شرایط تحصیلی افراد, میزان سابقه کار و همچنین اهداف متقاضیان برای مهاجرت بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهند کرد و از مرحله شروع تا مرحله آخر راهنماییتان خواهند کرد.

مهاجرت برای کار نیازمند پیشنهاد شغلی از کارفرمای کشور موردنظر و سن زیر 40 می باشد. شما می توانید در موسسات کاریابی این کشور جست و جو نموده و در صورت موفقیت و اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمای آن کشورها مشغول به کار شوید. معمولا برای اخذ ویزا از سفارت مدارک تحصیلی, گواهی اشتغال بکار, مدارک سه جلی نیاز است.

هزینه مهاجرت تحصیلی یکی از متداول ترین سوالات و مهمترین فاکتور در پروسه مهاجرت برای تحصیل است که باید ثابت شود متقاضی سرمایه کافی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود را در کشور مورد نظر دارا می باشد که میزان مبلغ تمکن مالی در هر کشور متفاوت می باشد بطور مثال برخی کشورها سرمایه به اندازه کل دوران تحصیل و برخی کشورها حداقل سرمایه برای تامین هزینه یکسال را نیاز دارند.

با توجه به بررسی کشورهای مختلف و در نظر گرفتن عواملی چون در آمد، راحتی مهاجرت، فرصت های شغلی موجود، آینده شغلی ,سوئد بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران است. ارائه مدرک تحصیلی معتبر, ارائه مدارک شناسایی متقاضی و همراهان, ارائه فرم درخواست ویزای کار مخصوص به رشته پرستاری و مکاتبات لازم.

در حال حاضر کشورهای اسکاندیناوی و آلمان ویزای مخصوص کادر درمان دارند و همینطور روند معادل سازی و بررسی مدارک راحتتری نسبت به کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلیس, کانادا, استرالیا دارند. دانمارک و سوئد یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت پزشکان عمومی محسوب می شود. شما بدون نیاز به مدرک زبان فرصت دارید در آن کشور زبان یاد بگیرید و سپس مشغول بکار شوید.

برای رسیدن به این جواب ابتدا باید بدانیم که در کل دو راه برای مهاجرت وجود دارد: 1- روشهای دریافت ویزا ( ویزای تحصیلی, ویزای کاری) 2- روشهای دریافت اقامت ( اقامت ثبت شرکت,اقامت تمکن مالی,اقامت سرمایه گذاری,اقامت خرید ملک ), به همین  منظور موسسه های حقوقی طراحی شده اند تا شما اطلاعات مفیدی را در خصوص راحتترین کشور برای مهاجرت بدست بیاورید

در واقع میتوان گفت ارزانترین راه مهاجرت به اروپا اخذ ویزای کاری می باشد. برای اخذ ویزا شما باید یک پیشنهاد کاری از کشورهای اروپایی دریافت کنید. در گرانترین کشورهای اروپایی هزینه ماهیانه زندگی بین 1.500 تا 2000 یورو و در ارزانترین کشورهای اروپایی این هزینه بین 500 تا 800 یورو در ماه خواهد بود.

برخی دانشگاه ها در اروپا هزینه شهریه ندارند اما هزینه های زندگی با خود دانشجوست. البته در صورت اخذ فاند یا بورسیه کامل, هزینه های زندگی دانشجو پرداخت می شود که این بیشتر به رزومه قوی تان بستگی دارد

از بهترین گزینه های تحصیل رایگان در اروپا میتوان اتریش,بلژیک,ایتالیا,هندوستان,آرژانتین و اسپانیا را نام برد.

 

قوانین کار در کشورهای مختلف متفاوت است و به دو صورت کار نیمه وقت و تمام وقت ارائه می شود. کار نیمه وقت معمولا مختص دانشجویان در حین تحصیل و کار تمام وقت که 40 ساعت در هفته را دربرمیگیرد معمول ترین روش برای کار در اروپاست. از شرایط کار در اروپا می توان گفت اولویت اول متقاضیان داخل کشور و پس از ان متخصصان اتحادیه اروپاست ازین رو شانس افراد برای کار در اروپا کاهش می یابد.